onsdag 9 oktober 2013

Irrationsmoment

Jag tycker jag är en ganska enkel person att ha och göra med, i varje fall när det flyter på smärtfritt för mig ;-) Men skämt och sido så försöker jag vara ute i god tid för att alla ska hinna med, tycker ju själv inte om snabba förändringar som jag inte fått tid att smälta eller påverka.
I går var en dag då jag mest gick och surade. Det började med att Idas skola ringde när vi var på sjukhuset. De letade efter Ida. I sig en jättebra sak, speciellt efter det som hände i Göteborg för ett tag sedan när en flicka inte kom till skolan och ingen saknade henne förrän sent på eftermiddagen och hon hade blivit kidnappad, men jag hade ju meddelat att hon inte skulle komma förrän till lunch! Till den vikarierande läraren mailade jag kl 06 på måndagsmorgonen, i god tid ansåg jag, men blev varse i går hon inte läste det mailet förrän i går kväll varpå hon ringde oss. Klockan 20! 38 timmar efter jag mailat.... *djup suck*
Sedan hastade jag igenom dagen med många måsten samt ett besök hos frissan medan jag ändå var allena då Grynet ju var på sin förskola och Ida var åter på sin skola och jag tvingats ta en hel dag VAB. När jag sedan hämtade Gry (2 timmar före utsatt tid) frågade jag lite fint om det var möjligt att hon skulle kunna få vara på förskolan nästa gång vi hade besök på sjukhuset för Ida eftersom det är många sjuka barn som åker säng till operation, det är mycket provtagningar och många barn som gråter vilket jag tycker hon inte ska behöva se utan skulle ha det bättre på förskolan de ca 2 timmarna besöket skulle ta. Det är vår lediga dag därav ville jag höra och anser jag är ute i god tid med drygt en månad tillgodo. Men de skruvade på sig och jag såg på dem de ogärna såg detta genomfördes.. "Tjaa, är det bara två timmar så.. okej då.. Om ni inte kan lösa det på annat sätt.." Alltså hallå?? Vi betalar för en fulltidsplats, jag kan behöva gå in och jobba med betydligt kortare varsel och då kan det gälla en hel dag! Hade någon förälder på in förskola frågat mig liknande hade jag sagt de var varmt välkomna! Nu blir det nog så att maken får ta ledigt så får vi pussla ihop det på egen hand, svärföräldrarna är på resa och mina föräldrar har just flyttat då och alla som flyttat vet vilken pärs det är och de är ju inga ungdomar längre.... Nä, jag blev riktigt besviken. Har varit så nöjd med förskolan och Gry trivs jättebra men när såna här saker händer blir det en tagg som gnager och då kan jag inte släppa det riktigt. Kanske är för att jag själv är inom samma gebit men för mig ska barnen komma i första rummet och nu satte jag Gry i första rummet och tänkte på vilket som är bäst för henne, vilket ju även förskolan ska göra.

Nä, nu ska jag mysa med mitt älskade gosegryn innan vi ska åka och hjälpa mamma med lite lådor. Vi ska även baka något smarrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar