torsdag 22 september 2011

Höga hjärtljud

Ojoj.. Vilken kväll det blev då. När jag ringde vid 18.30 så skulle vi visst varit inne kl 17.. Förklarade varför vi ej kommit och fick ny tid - 19.30. Kom dit och CTG kurva togs. Litens hjärtljud var höga, 170-180. Vi fick lämna undersökningsrummet dels för det är grymt varmt därinne samt för att ett annat par skulle undersökas. Vid 21.40 var jag återigen kopplad till CTGn och nu fick vi ligga där i 70 minuter. Då behövde jag gå på toa och blev losskopplad. Sa att Liten alltid ogillat när jag legat på rygg varpå bm föreslog jag kunde ligga på sidan. Efter 15-20 minuter kom bm in igen och sa att nu var kurvan myyycket bättre och vi fick lov att åka hem. Doktorn hade clearat oss :-)
Dock så kommer vi få åka in till 8.30, så till vida Liten inte arbetar på själv nu, och bli igångsatta. Därmed inser jag att jag nu borde ligga till sängs och försöka sova, mellan värkarna :-)

1 kommentar: