fredag 10 juni 2011

Har viljan men inte orken

Ja, jag har viljan att göra något men inte orken. Idag gick Ida till skolan efter att ha varit rejält dålig några dagar. Igår när hon bönade och bad om att få gå började min hjärna tänka ut allt jag skulle kunna göra. I morse var dock inte alls orken med mig utan jag somnade om efter att hon gått. Nu har jag masat mig in i duschen och ätit lite frukost. Har även beställt lite födelsedagspresentböcker till henne på nätet, annars är farten lika med noll här. Att det regnar hela tiden gör väl sitt till med antar jag.

Liten har haft hicka därinne i några dagar nu. Ja, inte konstant utan av och till. Storasyster var likadan så jag tycker det är lite mysigt. I varje fall så länge h*n ligger ungefär vid naveln och inte lägre, då hoppar hela bäckenet på mig och det är lite olustigt ska jag erkänna.

Tror jag har lyckats att lokalisera allt utlånat nu. BabyBjörnen, spjälsängen, babylarmet var väl sådant jag främst tänkt på och funderat över vem/vilka som lånat. Får se om de som lånat av mig har något jag/vi/Liten kan behöva låna av dem sen kanske ;-) Ska bli kul att börja med barnkammaren om några veckor. Har nästan bestämt hur jag vill ha den. Ska bara ha med maken på tåget/tanken med så.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar