onsdag 21 september 2011

PLOPP!!

Är riktigt synd jag varit själv nu båda gångerna vattnet gått för jag är övertygad om att PLOPPET måste höras lika mycket utanför kroppen som inuti. Ja, vattnet gick nu på förmiddagen. :-D Och det med besked. Kära nån vad vatten jag burit runt på, gick nog ned 1 kg bara där ;-)
Ringde förlossningen och fick tid kl 17 idag. Förhoppningsvis har du kommit innan sa hon med värkar. Har haft två sammandragningar men inte värre än jag kunnat andats vidare lugnt. Liten rör lite på sig så det sipprar vatten mest hela tiden. Fick order att hålla koll så det inte blev gulgrönt. Lite ljusrosa är det men bara pyttelite så jag går här och vankar.
Svärmor ringde och var stressad, mamma blev stressad men jag är kolugn :-) Låter kroppen få arbeta i sin takt nu. Grunnar på om jag ska fixa i ordning så maten bara är att värma på sen eller hur jag ska göra. Det kan ju ta fart, men mat måste vi ju ha..

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Är lyckligt lottad som får följa med på hela Litens resa! Lycka till nu snart är Liten i din famn <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbart, snart har du Liten i famnen :) Lycka till kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh spännande! Snart har ni er lilla/e goding här! Massa kramar och Lycka till!

    SvaraRadera