torsdag 27 september 2012

Regn och rusk

Idag skulle min luva bort så jag gick in för henne på morgonen till hon kom tillbaka. Sedan går vi alltid till skogen med barnen på torsdagarna och vi hade relativt tur med vädret idag, regnet kom efter barnen hunnit fika. Men att vara uppe på ett berg och ta sig ned med 15 barn i lera och hällregn var en erfarenhet. En erfarenhet jag så här i efterhand gillade, men mitt uppi var tuff.

Jag slutade tidigt idag och kom hem till ett tomt hus då maken och Gry stuckit ut på en springtur. Men de kom hem inte långt efter mig och jag bara måste säga att det är en så underbar syn att se Gry komma tultande emot en med gummistövlar. Tänk, min liiiiilla snutta som stressade upp sin bvcsköterska då hon inte gick upp i vikt. Och nu äter hon med god aptit allt hon kommer över. (utom ris i barnmatsburkar, det kan vi få ha för oss själva enligt henne...)

Snart kommer vi börja tända i kaminen och då blir det ytterligare en sak att lära sig för henne, varmt i hennes höjd.. Var aldrig några problem med Ida men Gry är mer på så att säga.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar