måndag 1 oktober 2012

Genetiskt?

Usch vilken förkylning jag stöt på då! Snuva, ömma bihålor, ond hals och hostande. Feber och orkeslös. Tack juveler för ni delat med er så snällt. Men nästa gång kan ni väl vara snälla och förvarna? ;-)

Jag ligger för tillfället nedbäddad i min säng. Måndagar brukar Grynet vara hos farmor och farfar så maken kan jobba nu då jag är på VFU. Ursöta svärisarna var här och hämtade Grynet för en stund sedan så att jag kan få vila och kurera mig. Men jag vill bara dela med mig av en händelse som var förra veckan. :-)

Som ni vet fyllde Gry ett år den 22:e september och då fick hon bla en docka med sulky och en liten väska för att ha nappflaska, sked och gaffel, tallrik och något mer i. Ni som känner mig hur jag bär min handväska.. Så då kan ni förstå min fascination när Gry drar på sig sin väska på höger armen ungefär till armbågen och går ungefär som Paris Hilton struttande fram i vardagsrummet. VART HAR HON LÄRT SIG GÖRA SÅ???  Inte av mig i varje fall och mig veterligen har jag inga vänner som går så med sina väskor. Nu kanske ni tänker, men en gång ingen gång. Men jag kan då säga hon både grejade i väskan, la den i från sig och gjorde samma procedur om och om igen. Genetiskt??

Måste i rimlighetens namn även berätta om när hon tog en av sina bilar och körde från hallen, genom köket och ut i vardagsrummet med ljudeffekten bröööömmmmmm. Så hon leker allt med sina leksaker så som man kan anse vara normalt då hon ju hör bilar brumma men att strutta med handväska på armen.. Det är inget hon sett eller hört någon göra. (mig veterligen) :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar