måndag 8 december 2014

Olyckligt..

Förra veckan gick jag upp i arbetstid igen. Dryga två månaders sjukskrivning var till ända. Å hur har det gått då? Njaee, ska väl inte säga det gått direkt bra men jag kämpar på. Det föll sig inte bättre än att jag dag 1 skulle jobba med vikarier då mina närmsta kollegor dels gick hem tidigt och var hemma pga vab. Dag två fick jag två vikarier igen.. Stressen och pressen var hög och jag kände hur jag var nära gråten flera gånger men bet ihop. På det så hade Ida en skitvecka med höga värden från lunch och framåt. Oförklariga värden, såna som sliter hårt på oss runt då vi försöker stötta och hjälpa. Olyckligt sammanträffande att det krånglar på båda fronterna när jag egentligen skulle behöva ha det lugnt och lättflytande. Behöver kanske inte säga jag valde att inte göra något annat än att flyta med, inga stora saker genomfördes på arbetet, hemmet fick funka utan att jag engagerade mig nämnvärt, vilket det ju gjorde bra då vi den veckan hade Linas så maten fick Ida hjälpa till med mycket mm.
Denna veckan kommer jag ha en tuff vecka med bla luciafirande på jobbet samtidigt som Grynets förskola har. Hade bestämt mig för att jag är mamma i första hand och skulle gå på Grys men så ändrades våra scheman och nu jobbar jag till kl 15:45 och firandet börjar 16.. Plus att vi har APT direkt efter på jobbet så det sket sig så att säga… Nu får maken filma och så får Gry berätta om det sedan istället. Kan bli en mysig stund för oss båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar