fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen

En oerhört viktig dag men ändå kan jag inte låta bli att tycka den är onödig. Inte onödig i att behöva finnas utan i att verkligen 2013 behöva finnas. Tycker det är skamligt att det ska behöva vara sådan skillnad mellan könen att kvinnor ska behöva ha en dag för att folk ska komma ihåg vikten av kvinnor i samhället...

Nä, jag firar inte denna dagen för att det är någon kvinnodag. Jag firar den för att det är min brorsons födelsedag! För elva år sedan, tre veckor för tidigt kom en go liten kille till världen. Idag är han allt annat än liten (sin ålder till trots) Han är några centimeter längre än mig, har 42 i skor och är fasters prins! (har alltid varit och kommer alltid vara David så you better start like it ;-) ) Stort grattis önskar hela familjen Wiklund!

Annars så är Ida fortfarande krasslig, endast hon som envist hänger i med kraxandet. Hon har fått vara hemma från skolan igår och idag. Men vår resa blir av ändå. Ingen feber idag och vem är inte förkyld i dag egentligen? Dock kommer de fysiska aktiviteterna bytas ut mot lite mer lugnare alternativ. Bland annat ska inte mindre än två godisfabriker/outlets besökas. Sedan kommer även några klädbutiker, skobutiker och inredningsbutiker att besökas. Vi ska även mumsa massa god mat, dricka mycket bubbeldricka och bara ha roligt tillsammans, hela storfamiljen ihop! Vet ärligt inte vem som längtar mest ;-) Och som grädde på moset; Hotellfrukostar!! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar