onsdag 13 mars 2013

Redan onsdag..

Ojoj, vad tiden går då.. :-) Redan onsdag idag. Har idag kört heldag i skolan och nu suttit och pluggat en stund efter jag kom hem. Har verkligen en underbar make som tar barnen så jag kan plugga!! Fast, jag hade ju barnen mycket igår då han var iväg med jobbet från 9-20.30 ca.. (och som ni som följt mig länge vet så var jag ju själv med barnen veckovis förra våren så.. Kanske bara är paybacktime?)

I varje fall! Onsdag är det och barnen är fortfarande sjuka. Ida har börjat få tillbaka sin röst, febern har stillat sig men det fick bli en sjukdag till hemma. Hon stannade inte hemma frivilligt men insåg sedan det nog skulle kosta mer än det skulle smaka att gå iväg förtidigt med feber i kroppen.. Men hennes supergoe lärare kom förbi här idag och lämnade lite läxor, så hon inte ska komma efter för mycket. Det kallar jag engagerad lärare!! Gry hade 38,3 när jag la henne i går men idag vet jag inte vad hon ev haft då maken ogillar starkt att ta tempen (görs ju i rumpen..) så den är nog inte ens tagen.. ;-)

Nu när jag strax ska gå ned är det dags för middag, dagen till ära blir det köttfärslimpa med allt på ett fat. (med allt menas potatis och morötter som gått med i ugnen) Efter middagen tänkte jag se om jag inte kunde svänga ihop någon smarrig kaka då det var länge sedan jag gjorde något smarrigt nu (var ju bortresta i helgen) och så ska jag ha träff med studiegruppen i morgon så då kan vi behöva lite energi ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar