söndag 8 september 2013

Och så var ännu en helg till ända..

Usch vad helgerna susar förbi kvickt! Tycker helt ärligt det inte är annat än fredagkväll och måndagmorgon.. (känns dock som det är fler måndagsmorgnar än fredagskvällar men men..) 

Helgen som varit har varit fullt upp i korta ordalag. Körde maken till bussen i fredags så han kom i väg på sin konferens. Åkte därefter till mina föräldrar en sväng och sedan hem på fredagsmys. Gjorde quesidillas vilket gick hem hos Ida men inte så mycket hos Gry. Lördagen vaknade Grynet vid 6.30 i sin säng, försökte få henne att somna om i min men icke! Väckte Ida och gjorde frukost. Sedan gick vi till Hemmakväll där Ida hört att ett "ursnyggt" mobilskal skulle finnas. Gry trodde mamma fått knäppen som INTE köpte något godis.. (hon börjar bli medveten om dagar och vilken man äter godis på..) Promenad hem och lunchtime. Efter lunchen sov Gry och jag middag. I nästan 2 timmar! Därefter gjorde jag en variant av bourgonergryta som fick stå å puttra i 2,5 timme. Lördagsgodis blev det (hade köpt redan på fredagen) och sedan sov vi gott. Till 5.20.. Hon slumrade om i min säng men då Ida sov i makens så blev det inte nån långsovning direkt. 
Idag har jag å Gry återigen varit hos mina föräldrar. Jag har plockat hem det jag vill ha kvar från min lekstuga (känns skumt att tömma sitt föräldrahem och allt kring det) Grävde även upp en krusbärsbuske och en del av en plymspirea som jag ville ha. Tog smultronrevor som jag ska plantera i morgon på jobbet med barnen. Sedan var det lunchrajset och sovdags igen. Idag ställde jag klockan så hon inte fick sova så länge, själv låg jag och grunnade på än det ena än det andra. Nu sover tjejerna och maken beräknade vara hemma runt midnatt. Mina blå går nästan i kors så jag ska avrunda nu :)
Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar