måndag 2 juni 2014

Långledigt!

Åh, vilken underbart härlig helg vi just haft! Långlediga tillsammans och så bra väder på det, kan knappast bli bättre… Gry och jag var först lediga själva på onsdagen. Sedan hade Ida fest på kvällen, eller ja.. Festen började kl 17 och höll på fram till kl på torsdagförmiddag…! Efter kompisarna blivit hämtade så packade vi ihop oss och for till båten, äntligen har säsongen börjat igen! På fredagen var det kanonväder men vi hade planerat att åka hem på lördagen så vi gjorde oss i ordning för att åka till Sportshopen efter lunchen. Där blev det dyrt.. Superdyrt, men vi fick mycket behövliga saker för pengarn.. Så som nya flytvästar och maken fick köpt sig brallor. På vägen hem bestämde Ida med en kompis att de skulle ses (ja, nu börjar den tiden då..) så vi fick lämnat av maken och Gry i Hunnebo och kört till Kungshamn. Sedan var det ju hämtning i Kungshamn.
Vaknade på lördagen av regnet som föll men det sprack upp så det blev fint. Dock möttes vi av åskoväder när vi kom hem men då hade vi köpt med oss räkor och satt och myste inne istället.. :-)
Söndagen var det återigen strålande sol och vi gjorde en massa kuligt ihop, tex bakade vi kakor och njöt av dem på vår soldräknta altan, åkte till en sjö och badade och planterade massa frön.. Så hade ännu en helg gått..

Nu är det återigen en kortvecka och nästa vecka är det skolavslutning. På fredagen far Ida på diabetesläger, vilket jag känner ska bli sååå roligt och givande för henne att jag nu ångrar jag inte kunde följa med som stödförälder.  Och där var min lunchrast slut så nu får jag gå och busa med barnen igen.. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar