onsdag 18 juni 2014

Några nyanser av brunt..

Tänker bespara er djupare detaljer från min natt och dag men den har inte varit direkt angenäm. Vaknade vid halv fyra tiden och fick lov att tillbringa följande timme på porslinsholken. Slumrade slutligen till vid femsnåret och fick sova stötvis fram till halvniotiden. Vaknade då med en tom och värkande mage. Vågade inte inta någon större frukost utan det blev ca 1 dl yoghurt och lite musli i och ett halvt glas apelsinjuice. Skulle tyvärr iväg för att hämta Ida från ett läger (ja, det var inte tyvärr att äntligen få hem henne utan mer att jag inte kunde få kurera mig hemma jag åsyftade nu) så upp och iväg till mormor med Grynet. Märkte redan när jag väckte henne att hon inte var 100 och när jag ringde mamma för att höra hur det gick hade hon somnat! Hon som ALDRIG somnar dagtid längre… Jahaja.. Bara att ringa chefen och säga som det var att både jag och Grynet är krassliga :-( Underbart då att mötas av empati och sympati och en önskan om snabb bättring! Jag tog mig ut till lägerplatsen och där fick jag sitta en bra stund med skrikande mage och en stark längtan till en toalett. Till slut kom det ut en ledare som jag kunde fråga efter toalett och sedan lugnade sig magen betydligt. I 10 minuter. Jag hade ätit en halv banan på färjan och den blev inte långvarig i systemet.. Fotade lite på avslutningen åt Ida sedan hade vi utlämningssamtal med sköterskan och så fick vi slutligen åka. En kul resa hem med mycket info om lägerveckan mm men med en mage som återigen skrek efter toalett. Hämtade Grynet och landade hemma. Ida lyckades få en hink med majsmjölsvatten över sig så hon krävde sin dusch och uppackning av kläder mm följde.

Allt som allt har jag idag fått i mig 3/4 banan, 1 dl yoghurt med lite musli, 1/2 kopp te och ett hembakt knäckebröd samt ett glas flädersaft. Säkerligen en bra bantningsdiet men magen gör ONT nu :-( Men det som äts kommer ut inom loppet av en timme i ännu värre plågor så jag tar det lite vackert med intag av käk.
Eftersom Grynet inte mår bra heller så kommer jag vabba i morgon, vilket känns urtrist eftersom jag såå gärna hade varit med på midsommarfirandet på jobbet. Känns som jag missat alla de större "eventen".. Men sånt är livet, och jag ska ju förhoppningsvis jobba många år till så jag hinner nog med allt i slutändan ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar