lördag 8 november 2014

Lägesrapport

Tja.. vad har hänt sedan sist egentligen..?

Jo, jag gick till läkaren igen i slutet på oktober för jag kände att återgå helt funkar inte samt att jag nog behöver inse jag måste ta någon medicin för att bli piggare och gladare. Mötte en tredje läkare i min sjukskrivning på då dryga månaden. Denne var dryg och rätt otrevlig men skrev ut en medicin och gav min 2 veckor fortsatt på 50% och sedan 25% i två veckor. Kan väl säga att jag högst ogärna äter medicin så jag lusläste medföljande beskrivning och kände mig väl sjukare än nånsin. Biverkningar som skulle kunna komma var självmordstankar, illamående, kräkningar och viktuppgång bland andra.. Tjoho vilken bra medicin :-( Har dock ätit den i snart två veckor och känner väl mig inte riktigt lika utmattad men är fortfarande grymt trött.

Pratat mycket med en nära, god vän som rådde mig till att byta vc och se till att få bättre uppföljning än att själv tvingas sitta på öppen mottagning varje gång och varje gång träffa olika läkare. Så nu har jag bytt vc och hoppas på att få någon form av kontinuitet och bättre stöd.

Kommande vecka är en 50% vecka till och sedan går jag upp lite i tid. Hoppas innerligt medicinen kommer hjälpa mig att orka annars är jag rädd jag kraschar hårt. Kan dock lugna er som läser att några självmordstankar har jag inte fått som biverkning dock muntorrhet och illamående men dem kan jag ju leva med.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar