måndag 13 april 2015

Oro, olust och värdelöshet

Just nu är det jobbigt igen. Jag känner mig konstant trött och börjar känna mig urvriden igen. Alltså.. Jag VILL så mycket men kroppen orkar inte. Huvudet orkar inte. Jag liksom känner mig upplöst i konturerna och som om jag i vissa lägen bara går på auto. Jag har nästintill ständigt en olustkänsla och en molande magvärk i mellangärdet. Idag rusade hjärtat mitt i barngruppen varpå jag bara fick låtsas som om inget och ägna all min tankekraft åt att andas lugnt och försöka prata normalt med barnen. Allt medan det kändes som hjärtat skulle slå sönder bröstkorgen i sitt snabba hamrande.
Jag vill inte ha det så här! Jag vill orka med både mina egna barn och barnen på jobbet. Orka sitta med dem, leka med dem, sjunga, dansa, busa och gosa med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar