onsdag 22 augusti 2012

Livet rullar på..

Ja, vardagen har kommit igång igen här hemma. Maken har ju jobbat några veckor efter semestern och i måndags började skolan igen för Ida. Nya klasskompisar varvat med några "gamla" (kan man säga 10 åringar är gamla??)
Denna veckan har det varit mycket lappar från skolan som ska fyllas i och lämnas åter. Idag kom första boken som skulle slås in. Jäkla påfund! Borde ingå i föräldrautbildningen hur man gör det snyggt. Men, Ida blev nöjd och jag behövde inte ta nytt papper eller göra av med en hel tejprulle...
I dag fyllde även svärfar pensionär. På riktigt. Som han längtat. Bara svärmor kvar men hon har inte alltför många veckor kvar hon heller, fast hon går ett år i förtid. Jag och barnen firade farfar med en toscakaka, "riktiga" kalaset blir vid ett senare tillfälle. Inte lätt att fylla mitt i veckan liksom..
Sedan är ju maken återigen i Linköping för några dagars jobbande. Återigen måste jag säga jag är grymt imponerad över folk som ror skutan med barn, och allt vad det innebär att vara ensam i hamn. Å då gör ju jag det bara för några dagar! Denna veckan tog han dessutom våran bil så ska jag någonstans blir det apostlahästarna. Men, i morgon kommer han hem igen. :-) Vet inte vem som längtar mest men jag tror det är Ida.. Mamma är ju rätt hård och tråkig då det gäller läggdags mm.
Ja, snart är min mammaledighet till ända. En vecka till efter denna sedan börjar allvaret igen.. Återigen kom en våg med tvekan om jag verkligen kommer bli en bra pedagog. Då var det skönt att ha ett långt samtal med min LUVa som försäkrade mig om att jag visst kommer bli det och att allt kommer ordna sig i höst. För det är inte utan en viss oro jag ska lämna hemmets trygga vrå. Gry gör framsteg varje dag och snart kommer jag inte vara här och få se allt. DET känns konstigt!

Nåväl, klockan tickar och sängen kallar. Hoppas på att få en lugn natt, Gry sover bra men är väldigt lik sin mor i att prata i sömnen och fara omkring... Nog för att jag tycker det är kanonbra hon har napp när vi är ute i tex sandlådan men att leta napp i ett yrvaket tillstånd är nästintill straffarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar