måndag 6 augusti 2012

Tiden går så fort

Ja, då var makens fyra veckors semester över för i år. Visserligen ska han bara jobba augusti ut nu och sedan vara föräldraledig hela september då jag ska ut på VFU (verksamhetsförlagd utbildning) men vår tid tillsammans längre än en helg är härmed slut. Och idag är det riktigt höstväder ute, mulet och kommer regnstänk.

I går kom en herre och köpte bandsågen och svarven som stod kvar här i huset när vi tog över. Vi är grymt nöjda att vara av med dessa och nu väntar en slitsam tid att tömma det rummet på övriga ting. Förre ägaren var otroligt intresserad av just hantverk och hade byggt upp en fin verkstad i det rummet. Varken jag eller maken är intresserade så nu ska rummet som sagt tömmas och sedan ska det fixas i ordning för sånt VI behöver och är intresserade utav. Dvs, båtgrejor, diverse trädgårdsattiraljer mm. När sedan det rummet är hyfsat i ordning väntar det som ska bli spa. Bubbelbadkar, relax och ev en liten bastu. Men nu talar vi år framåt..

I går när den där herren var här strosade jag och Grynet runt lite i trädgården och mumsade smultron och hallon. Gry står väldigt bra nu själv och i går stod hon länge endast hållande i ett grässtrå. Men att gå med hjälp av att hålla handen lockar föga då det går fortare att krypa.
Hon har förresten fått sin fjärde tand. Så nu har hon 3 uppe och en nere. Har jag sagt det förr att hon inte gör som alla andra eller? ;-)

Nä, Grynet sover förmiddag just nu och min tekopp är strax tom så jag får ta tag i tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar