fredag 3 augusti 2012

Dags att börja tänka på MIG

Som småbarnsmamma är det lätt att glömma bort sig själv. Just det har jag gjort nu i snart ett år och nio månader.. Som gravid är det lätt att gå upp i vikt, vilket jag inte gjorde direkt mycket men jag bar ju redan innan på ett gäng kilon för mycket. Men nu är det dags att börja tänka på MIG. Jag vill inte ändra massor, jag vet vad som behövs göras och jag vet hur lätt jag tappar sugen om jag går ut för hårt. I onsdags tog jag en joggingtur med Ida. En "nära-döden-upplevelse" men även en ringklocka på hur kass min kondis är trots mina alla promenader.
I morgon ska jag på ett spinningpass är tanken. Med min övervikt är spinning skonsammare mot knäna än löpning. Men, jag hoppas jag får rätsida på "problemet" och jag har världens underbaraste make som stöttar till 100%. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar