söndag 16 december 2012

Snö och tö

Alltså, jag tyckte det räckte gott med den snön vi fått innan så jag blev väl inte jublande glad när det kom mer igår. Även om det medförde en viss fysisk ansträngning för mig då jag skottade.. (haha, datorn ville ändra ordet skotta till spotta..*fniss*) Blev väl också lite trött på snön då den började töa. Okej, kul att barnen kan göra snögubbar, snöbollslyktor mm men plask och slask är inget för mig.

I stället för att blöta ned mig mer efter jag skottat (vilket jag blev sjöblöt av på mer än ett sätt av) och duschat så blev det att göra lite julgodis. Maken kokade sin lakritskola som han sedan doppar i choklad och strör flingsalt på medan jag gjorde både Rocky roads och tranbärsnougat med nötblandning i. Hade tänkt att klä granen också men tiden tog liksom slut och så fick vi ett extrabarn över natten så det får göras i morgon istället. Ska bli kul att se Grys reaktion på en stor gran med lampor och färgglada kulor i.. Har sagt till maken att i år får min glaskatt bo kvar i lådan. (det är en glaskulkatt som jag fick av min dagmamma då jag var typ 5 år och som varje år sitter strax under spiran)

Jag garnerade förresten våra pepparkakshjärtan som vi bakade i onsdags i går med. På tjejernas skrev jag deras namn och gjorde en grön gran. På min och maken skrev jag namnen och gjorde ett rött hjärta på varje. Nu ska dessa bara hängas upp med på något ställe som Gry kan se men inte nå..

Nä, nu har jag en öm "behind" efter att ha suttit vid datorn i några timmar med c-uppsatsen så nu ska jag rör på mig lite. Tror det vankas fika.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar