onsdag 5 december 2012

Det är lite mycket nu..

Alltså.. Det är mycket nu! Lite för mycket kan jag tycka.
Först denna dumma omtentan. Förstör en hel lördag. En lördag som jag redan hade massor att göra på då det ju är Nif uppvisningshelg. (Nif är gymnastikorganisationen Ida går i, för er som inte vet) Vilket leder till;
Nif uppvisningshelg med allt från extraträningar, defileringsträningar, köp av klubbkläder och en massa körande fram och tillbaka. Sedan tar den i sig ca 2 timmar och på det kommer förflyttandet av en själv så det blir dryga 3 timmar då det är lönlöst att tro man får parkering utan vi får gå helt enkelt.
I morgon skulle vi ha träffat vår handledare för c-uppsatsen men då snön har vräkt ned (och gör fortfarande) ansåg jag inte att Linda (min skrivpartner) skulle sitta och köra för ett möte på ca 1 timme utan hon fick i uppdrag att ändra tiden. Vilket visade sig inte vara det lättaste men vi får vara nöjda med lösningen som blev. Viktigaste var att Linda slapp köra hit anser jag.
Snön ja, den tar ju sin tid med. Skottar och sopar trappan för att en kort stund efter se den ser likadan ut igen. Sedan vill ju barnen givetvis ut och leka i den. Och så är det ju lucia nästa vecka, när ska lussebullarna bakas i år tro?
Sedan ringer några förskolor och ber mig komma och jobba. Jag får lov att tacka nej då som ni nog anar tiden inte räcker till, men jag måste ändå få säga det gör så ont i mig för jag VILL ju ut och jobba med alla goa, mysiga barn. Idag sa hon som ringde något som värmde mig riktigt mycket. "Jag fick order om att ringa dig för du ska vara så duktig och go med barnen och att du var bäst." *stolt*
Äta bör man ju också göra och nu har maken ropat det är mat så jag får rusa ned så jag får lite i mig.
Ska bara... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar