fredag 14 december 2012

Tjingeling och Pissenisse på er!

Ojojoj.. Vad tiden rullar på i 180 då! Länge sedan jag skrev sist nu. Får se vad som hänt sedan sist.. Hmmm..
Tentan är omskriven och jag tror inte jag ens var så nervös innan jag fick svar på KUBtestet vi gjorde då jag väntade Gry som jag var denna gången. Men känslan efteråt var att jag nog fick till det rätt bra denna gången. (fast, den känslan har ju fallerat förr så jag tar absolut inte ut något i förskott!!)
Nifhelgen. Ja den flöt på rätt bra tack vare goa barn och föräldrar som hjälptes åt att få ihop logistiken. Idas dansgrupp var riktigt duktiga även om jag som oerhört partisk mamma anser just mitt barn vara allra bäst.. ;-) Även gympagruppen var duktiga, är så kul att se utvecklingen de gör för varje år.
Svärföräldrarna har återkommit hem efter sin 6 veckor långa Thailandsvistelse. Gry var lite avvaktande de första 2-3 minutrarna sedan var det som de aldrig varit borta.

Så det var lite om vad som hänt sedan sist. Annars flyter vårt c-uppsatsskrivande på. Hade handledarträff igår och stärkta utav vad min vdidaktiker sa åt mig tidigare i veckan så lät vi oss inte nedslås utav vår handledares alla åsikter. Visst, vi lyssnar till hennes råd men samtidigt.. Det är vår uppsats och vi som sitter på materialet. Sedan har jag och Linda (eller kanske mest jag enligt Linda) tendensen att se det positiva i det mesta så det löser sig nog.

Att det snart är jul och jag inte gjort hälften ens av det jag brukar göra påtalar Ida dagligen. Å det trots att vi både redan gjort julköttbullarna och att jag bakade lussekatter och pepparkakor med henne den 12e. (alltså dagen före lucia) Fast jag förstår henne, inte lätt att tvingas först dela mamma (och pappa så klart) med lillsyrran och sedan inte få den julen hon är van att få. Men, jag gör så gott jag kan och mer än så funkar inte i år. Får hoppas på ändring nästa år då jag (förhoppningsvis) jobbar dagtid och kan göra massa kul på eftermiddagarna/kvällarna med barnen.

Å så Pissenisse tänker ni nu kanske?! Ja, jag ska ju ta examen från 3,5 års studier tillsammans med alla goa kursare. Den 18/1 är det stor ceremoni i aulan och då ska det hållas tal av både studenter och lärare och kanske rektorn. (De brukar ju ha en vana att poppa upp vid såna tillfällen..) Så idag när jag drog på lite musik så kom Nannes "Pissenisse" i högtalarna och jag fick lite text i huvudet. Har väl skrivit om knappt halva låten med text om oss studenter, lärarna och skolan i sig. Men jag kan varken spela något instrument så den går att framföra eller sjunga inför en fullsatt aula med något "eget". La upp det på FB för att se om någon av mina mer musikaliska vänner kan ta över rodret. Blir vi fler som sjunger sjunger jag gärna men solo.. Nä tack!

Nåväl, det var lite för denna gången. Ska passa på att ta en kopp te i min ensamhet medan maken och tjejerna är och köper nya termobyxor till Ida (då hennes blivit stulna i skolan *morr*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar