måndag 19 augusti 2013

Förgrömmade Försäkringskassan!!

Suck pust och stön säger jag bara!  Att de ens kan med att behandla folk så som de gjort och gör! Joo, jag vet jag är varken ensam eller svårast drabbad men ändå!! Vad nu tänker du.. Jo, i somras valde ju jag att vara föräldraledig för Grynet dels med tanken det är mysigt att vara hemma med sitt barn (speciellt sommartid) men även med tanke på vår vår med Idas sjukdom och armbrott mm. 10/6 anmälde jag föräldrapenning. Och för att bespara dem arbete hade jag kontaktat min fd arbetsgivare och bett dem räkna upp min lön så jag kunde skriva in det (precis så som handläggaren jag talade med när jag skulle börja plugga igen sagt åt mig att göra). Sedan förlöpte junimånad. I juli gjorde jag ny anmälan och fick återigen ändra min inkomst då den fortfarande var den "gamla". Juli kom och gick. Sedan skrev jag de sista dagarna innan jag skulle börja och fick än en gång ändra inkomsten. Under juni juli eller augusti har jag inte hört ett knyst från fk. De har både min mail, mobil, hemadress och hemnummer men inte ett pip. Förra veckan ringde jag och ifrågasatte varför inte ett öre betalats ut på nästan 2,5 månader och ingen kontaktat mig. Handläggaren som jag talade med när jag ringde tyckte allt var märkligt och min ökning var ju fullt rimlig så hon bad att få kontakta handläggaren som handhöll just mitt ärende. I fredags ringde en mycket otrevlig herre som först skällde ut mig för jag inte svarade i torsdags när han ringde (jag var på kurs med jobbet) och sedan för att jag inte svarade på hemnumret (jag var fortfarande på kurs med jobbet). Han meddelade att de "kontrollerat" min uppgift och att min arbetsgivare sagt jag inte jobbat så många timmar senaste halvåret (tro fan det jag har ju pluggat!!) och därmed bestämt jag var arbetslös. Arbetslös frågade jag?? Jag har pluggat heltid, jobbat deltid och är tvåbarnsmor med en dotter som insjuknat i diabetes med sjukhusvistelse mm. Ja, i våra papper står du som arbetslös och har därmed inte rätt till den ökningen du angett, vi har räknat upp din inkomst med 3000 i januari och det får du vara nöjd med. (min ökning är drygt 24000 enligt mitt fd lönekontor). Måste bara säga att nu var handläggaren grymt otrevlig i sin ton, översittaraktig. Jag frågade varför ingen kontaktat mig då, jag gör ju det nu fick jag till svar! 2,5 månader utan ett pip eller skymt av några pengar. När får jag mina pengar frågade jag efter lite mer dividerande. Typ nästa vecka svarade han. Jo, visst ringer man en fredagseftermiddag så är det klart jag inte har några pengar på kontot den dagen. Men inte fan kom några pengar idag inte! Lär inte få några förrän de betalt ut vårdbidragen, barnbidragen och pensionerna! Får vara glad jag har sparat en buffert och är gift för fk är verkligen INTE pålitliga när det gäller utbetalning av något man har rätt till. (men jäkligt snabba att kräva tillbaka. Helst i förrgår gäller då)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar