torsdag 15 augusti 2013

Inte alltid så lätt..

Ibland är det inte alltid så lätt att bli inkastad i något. Människor som känner mig väl skulle tro jag är sjuk just nu men det är jag inte. Det är bara svårt att ta sig in i en massa bestående av 350 okända (okej, alla är inte helt okända men 335 minst är det) som alla känner några, jobbar ihop och det vet man ju hur det är på arbetstid hinner man inte samtala. Hade alla känt varann superväl (vilket många gör) hade idén med slumpad bordsplacering varit en kanonide. Men för mig var det ett bottennapp. Inte för dem jag hamnade med var otrevliga, tvärtom, utan för de kände varann och hade massor att samtala om. Inget som jag visste något om. Plus att jag fick en placering längst ut på bordet.. Nåväl, nu spelar bandet och jag har sminkat av mig och ska krypa till kojs. I morgon fortsätter min resa mot att försöka bli en i gänget och lära känna folk. Men det är inte lätt. Och den här känslan ska jag ta med mig i framtiden för det är mycket troligt att barnen känner liknande när de skolas ini verksamheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar