söndag 26 maj 2013

En helg på tu man hand..

Så kom då helgen som maken och jag sett fram emot sedan i december, en helg på tu man hand - bara vi två. Efter vårens alla händelser var denna helgen både viktigare och mer efterlängtad än vad vi trodde när vi bokade biljetterna. Att få sitta i bilen och prata, utan ständiga avbrott. Bara vara i varandras närhet. Strosa genom Gamla stan, hand i hand och mumsa lite jordgubbar i solskenet.. Såå underbart har vi haft. Och såå välbehövligt. Det är inte lätt att vara småbarnsföräldrar, tiden räcker sällan till och energin lägger man på att vårda och ge barnen sina föräldrar så gott man kan på. Nu har vi ju inte haft någon normal vår, det vill jag påpeka. Jag vill inte säga vi haft värre än andra men annorlunda. För jag känner ingen som haft en sån här tid, även om jag vet fler som haft tuffa tider med allergier och sjukdomar. Man får ta en dag i taget och att ha såna här stunder som vi haft i helgen gör att man orkar. Vi älskar våra barn, över allt annat, men ibland behöver man få rå om varandra också. Det är lätt att tappa bort varandra i vardagens alla bestyr.

Svärföräldrarna var de som fick styra skutan medan vi var borta. Jag har förstått på dem efteråt nu att det var rejäl sjögång många gånger på dessa två dygn vi var iväg. Så är en vardag i våra liv för tillfället. En riktig bergochdalbana. Det är ingen lätt skuta att styra med alla tider som ska hållas och passas, kompisar som behövs och en liten vilde som vill vara i centrum 24/7. Olyckor sker och man får dra lärdom av dem för framtiden. Men jag hoppas de inte blev allt för skrämda utan vågar ha tjejerna hos sig snart igen. Men jag förstår de behöver få vila upp sig ett tag före. ;-)

Vår helg bestod i varje fall av en massa bilåkande, ca 50 mil enkel resa. En konsert med Bon Jovi och traskande genom Stockholms gator. Lördagen blev det ännu mer traskande, gick säkerligen över milen. Lite shopping och mysande i solskenet. Vid 16,30 for vi söderut igen och mellanlandade hos storfamiljen för lite kvällsmat. Landade sedan på hemadressen vid 23. Packade upp och fixade lite innan en kopp te fick avsluta dagen. Vakande vid 9 idag (söndag). Maken fot till affären och köpte färskt bröd medan jag låg och slappade. Sedan intogs frukost i lugn och ro innan vi for att hämtade hem tjejerna. Nu vilar Grynet middag i vagnen medan maken och Ida går med den. Jag har pluggat lite, hängt tvätt och ska strax återgå till pluggandet. Om en vecka så här dags är det en enda uppgift kvar att göra innan jag kan titulera mig Förskollärare. Den uppgiften är så gott som gjord men ska läsas igenom och sedan sändas in. Sedan tar jag sommarlov med tjejerna. Ett långt, välbehövligt lov innan höstens alla måsten och vardag väntar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar