lördag 11 maj 2013

Livet rusar på

Ojoj, vad tiden går fort! Just nu är jag ute på min allra sista VFU. (verksamhetsförlagda utbildning, vilket man kan jämställa med praktik) Vi ska vara ute i tre veckor och första veckan är avklarad. Var sååå mysigt att komma ut till juvelerna igen. Möttes av glada tillrop, pussar och kramar. Kommande vecka brukar bli veckan då de testar mig som mest, undersöker vart mina gränser går och om jag står för mitt ord mm. Sista veckan brukar bli ett mellanting, det är mycket kramande men även en hel del testande. Sötnötarna!!

På hemfronten är det full rulle också. 20/5 kommer grävarna som ska dränera om runt huset. Det har lett till att vi fått ta tag i flyttandet av lekstugan. Den ställdes lite provisoriskt när vi flyttade in, för 5,5 år sedan.. Men igår kom maken hem med ett gäng arbetskompisar samt några till och så bars den upp i berget till den tilltänkta platsen. Grynet var bra konfunderad kan jag berätta när hon kvällen innan skulle gå in i stugan och golvet var borta (maken hade pallat upp stugan och så lyfte han och jag upp golvet på plats). För att inte tala om att hon gick med farmor till lekparken och när hon sedan kom hem var stugan "botta". Lyckan var dock stor när hon såg den i berget. Kommer bli ett passande nu i början tills hon lärt sig behärska de få trappstegen samt lutningen för att ta sig till platån den står på, men hon tycker det är så kul med stugan att hon nog lär sig kvickt för att slippa ha oss i hasorna hela tiden..

Ida mår bra men för tillfället ligger hon aningens högt i blodsockret så vi kommer nog öka insulinet för att få ned blodsockret. Ringde till diabetesmottagningen igår men tyvärr var de lediga pga klämdagen.. Skönt för dem, otur för oss ;-) Har haft en informationsträff med hennes kompisars föräldrar om vad som hänt och hur de kan underlätta och hjälpa henne om något sker. Det är svårt just nu med vanor, hon vill fika och ta en glass medan jag helst såg att hon bara åt sina mål och vi fick en fin kurva samt vetskap om hur stor hennes egen produktion är. Dock vet jag ju den ändras samt att hon ju givetvis ska få mysa när alla kring henne gör det. Men det är svårt!

Nä, nu ska jag skriva några rader till på min skriftliga inlämningsuppgift innan jag låter den vila för idag och istället blir mamma på 100%. I varje fall till i morgon då jag återigen behöver skriva några rader.. Och läsa inför den (dumma) omtentan som är om 3 veckor. Men förhoppningsvis kan jag pusta ut om 4 veckor och vara mamma på 100% hela långa, sköna sommaren.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar