söndag 18 november 2012

Ännu en helg till ända..

Veckorna går i 180, helgerna går om möjligt snabbare tycker jag..
Nå, vad har då hänt? Hmm..
Fredagen var min "lediga" dag. Då Tom behöver jobba lite så har vi lagt ett "schema" med att han jobbar måndagar och fredagar. Visst blir det ändringar och jag skriver ju just nu på c-uppsatsen så då kan det genomföras så långt det flyter på bra. Måste bara säga, apropå inget direkt, så tycker jag det är helgalet att han tjänar mer på att jobba 25% än att vara hemma 75% med Grynet. Alltså, han får ut mer på 25% än 75%. Så vi förlorar rejält på att han är hemma. Och så undrar man varför inte fler pappor är hemma mer.. (visst, det är en skev löneklyfta som gör att kvinnor tjänar mindre men det är en annan story)
Men åter till min lediga fredag :-)
Gry och jag åkte till "min" förskola och hon trivdes som fisken i vattnet :-) Bådar ju gott inför hennes inskolning i höst.
Efter åkte vi och handlade innan vi åt lunch och däckade i sängen i 2,5 timmar. Ida var i väg på träning och sedan blev det fredagsmys med taco (länge sedan sist)
Lördagen var det dags för babysim igen. Ett samtal med svärföräldrarna i Thailand. Våffelfika hos goda vänner och sedan var det återigen kväll.
Idag vaknade Grynet tidigt så det fick bli en flaska välling så däckade hon om i ytterligare två timmar. Medan hon och maken sussade sött låg jag och grunnade. Kom fram till att jag skulle kunna ta upp min dator på Grys rum tills min utbildning är klar så när vi ätit frukost så började operation ommöblering. Blev jättebra. Så gott att bli av med datorn i köket. Sedan tog vi en promenad för att lämna ut de sista av Idas pandasaker, tyvärr var inga hemma så vi fick med dem hem igen.. *suck*
Nu är det återigen läggdags för barnen och en stunds slapp i soffan innan sovdags för även oss. Maken ska jobba i morgon så jag och Gry ska fixa lite, bla storhandla och ta hand om tvätten.. Ni vet sånt där roligt hemarbete ;-)

Hoppas ni haft en skön och avkopplande helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar