söndag 4 november 2012

Ångest?!

I morgon är den stora tentan. Å visst, en viss ångest har man men egentligen till vilken nytta? Inte fasen går det bättre och OM jag nu skulle köra på den så har jag ju bara mig själv att skylla.. Fast, det är en 7,5 poängskurs som pågått i 5 veckor. Vi får inte ha med oss några böcker eller andra dokument. De kan inte kräva vi ska kunna detta så värst djupgående.
Så här dagen innan är det lätt att förbanna sig man gått in och jobbat, umgåtts med familjen på höstlovet, skippat någon enstaka föreläsning mm istället för att suttit med näsan i böckerna. Men, jag anser livet måste levas också och jag är inte 20 utan 36 med man, barn och familj med vänner som behöver mig (och jag behöver dem!) En liten tenta kan inte ställa hela mitt övriga liv på väntläge. Och på något vis känns det som något nog har fastnat så nu hoppas jag ni håller tummar och tår för mig i morgon mellan 13-17 då vi skriver tentamen om vetenskapliga metoder. (ja jag vet, själva orden är dötråkiga att t.o.m. skriva.. ;-) )

1 kommentar:

  1. Gick ganska bra antar jag? :-) Tycker du är duktig som får ihop vardagen på ett så bra sätt. Inte lätt att både jobba, studera och vara förälder på samma gång. Hoppas du hinner vila ibland också.

    Kram på dig. ♥

    SvaraRadera