tisdag 13 november 2012

Busunge!!

Ja, jag har sagt det förr och kommer säga det igen garanterat; jag vill dra i nödbromsen i Grys utveckling. Det går för fort! I går var jag hemma med henne och vi busade och myste men då jag ju faktiskt läser en högskoleutbildning behöver jag ibland vända bort blicken några sekunder och vid ett sådant tillfälle igår hörde jag henne öppna källardörren. Gaah!! Jag gick och stängde den igen och lockade henne med mig och försökte att inte göra så stor deal av det inför henne. (även om jag blev upprörd själv då trappen bakom dörren är både brant och svängd) Vi läste en bok och sedan tog jag chansen igen att få lite gjort för att åter igen höra henne vid dörren. (hon satt på golvet när jag smög mig in i köket) Denna gången öppnade hon dock den inte utan vände tillbaka in mot vardagsrummet och hämtade en pall som hon sköv mot hallen/dörren. Tack och lov verkade det som hon kom på någon annan tanke och då pallen tog emot vid värmegolvet i hallen så kom hon ut i köket till mig i stället.
Jag tycker ju givetvis det är en riktigt redig tjej vi har som kommer på problemlösningar och är väldigt företagsam, men jag tycker hon kan vara bebis ett liiitet tag till.. ;-) Igår när hon höll på med stolen mm så smygfilmade jag henne. Hon är knappt 14 månader och löser redan vissa problem som knappt jag som vuxen skulle kommit på i första hand. (kanske säger mer om mig än om henne men..*fniss*)
Mammas gosiga lilla busunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar