torsdag 22 november 2012

U, alfabetets dummaste bokstav?

I varje fall när det betyder underkänd på en hel kurs.. *suck* Eller nä, inte en hel kurs utan en skitsalstenta, i något så tråkigt som vetenskapsteori och metod. Nu ryker nästan en veckas skrivtid från c-uppsatsen och en lördag från familjen (vilket jag nog sörjer mest då det är samma helg svärisarna kommer hem från Thailand och Ida ska ha gymnastikuppvisning med extraträningar mm...)
Men nu är det bara att bita ihop och komma igen. Läsa urtrista teorier och metoder. Som alltid (oftast i varje fall..) när det går emot mig så tänkte jag först tanken "Nä, jag hoppar av!" (bättre fly än illa fäkta liksom..)  men så kom min luvas ord i skallen om att hon skulle vilja ha mig som kollega och att jag är en grym pedagog. Och som förälder önskar jag att det fanns fler grymma pedagoger så.. ;-) Och som en kompis skrev så kommer jag givetvis briljera på nästa tenta så nu kör vi på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar