söndag 19 oktober 2014

Inte så lätt jämt..

Usch, nu börjar den där tonårstiden ta ut sig här i Idas liv.. Kompisar är grymt viktiga men samtidigt drar andra saker i henne. I morse messade hon en kompis som hon ville hänga med men fick inget svar. Senare såg hon på instagram att just den kompisen dragit till ett gäng andra vänner utan att höra av sig ens till Ida.. Hon blev givetvis jätteledsen och la en kommentar i rätt anklagande ton till kompisen. Och så var karusellen igång. Jag gick in och tog bort kommentaren och vi satt ihop och försökte förklara att ingen vill hänga med nån som anklagar och är "på" hela tiden.
Det var lättare förr ur den aspekten tror jag. Ville jag hänga med någon ringde jag dem eller helt sonika cyklade/gick/blev körd dit för att fråga om vi kunde göra nåt. Idag ska det messas, facetimas, snapchatas eller kikas. Och hittar man nån att hänga med så ska det göras en sjujäklans massa innan man kan ses att det strax är lunchdags..

Men, jag är övertygad om att Ida löser detta med lite stöttning från oss. Hon är en go kompis och hon inser nog snart vilka som är värda att satsa på som vänner. (hoppas bara de inte funnit andra i väntan på henne.. ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar