söndag 19 oktober 2014

Jomenvisst..

Ja, i fredags var en rolig dag. Eller nä, det var det inte. Trött som en ökenblomma i värsta sommartorkan var jag och Gry var sjuk. Öppnade på jobbet, kämpade mig genom mina timmar där och for sedan hemåt för att få sova. Ringde svärföräldrarna som hade Grynet då hon som sagt var sjuk för att få höra att hon var redigt gnällig och längtade efter mamma. Hämtade henne och for hem för vila. Vilade med henne snorandes bredvid mig. Hon ville efter nån timme vi skulle leka men jag sa nej och läste lite varpå hon vände sig om och stensomnade! Hon har inte sovit på dagen sen i februari typ.. 1,5 timme lät jag henne sova för att sedan väcka henne. Gnällig som en gammal dörr var hon då. Lockade med ett bubbelbad bara för att få när det väl var upptappat höra hon inte ville längre. Men då sa jag att nu SKA vi bada så då gjorde vi det. Och hon lekte faktiskt en del, hällde vatten över mig och gjorde tomtemasker av skummet. Sedan kom Ida hem från fritidsgården och vi beställde pizza och kollade på Frost, Grys älsklingsfilm! Maken var på AW med sitt jobb så vi mös en stund och så ville Ida sova i hans säng, brukar vilja det när han är borta. :-) Pizza och nötter gav högt värde på natten så det var det med den nattsömnen.. *suck*
Lördagen var det dags för handbollscup här hemma så upp 7:15. Kom på kvällen innan vid 21 att jag glömt att baka *gulp* så det fick bli enklast möjligast = chokladmuffins. Heldag i en gympasal men ansvar för kiosken i omgångar och så ha koll på blodsocker och heja på laget…
Söndagen vaknade vi 8:30, skönt med sovmorgon! Men kroppen var helt slut. Maken tyckte dock vi skulle passa på att träna ihop så upp och äta frukost och sätta Gry framför Frost och Ida med ipaden och iväg. Måste försöka komma igång med träningen igen, älskar det när jag väl är där ju!
Väl hemma hade mina föräldrar kommit på besök så det blev lite snack innan dusch och lunch. Somnade som ett utslagen och fick sova nån timma med regnskogsljud, underbart! Ida blev låg och Gry var hungrig och jag hade ingen som helst lust att ställa mig i köket för att laga middag så det fick bli Thaimat på restaurang. Så nu har Ida skyhögt bs och vi har korrat så det blir väl sisådär med denna nattens sömn också kan jag tro. *suck*
I morgon väntar läkarbesök med diabetesläkaren på morgonen sedan kör vi med lite jobb och så träning för Idas handbollslag.

I fredags ringde förresten försäkringskassan.. Blev lite paff då hon verkade ha lite rörig koll på hur jag jobbade mm. Hon ville få det till att jag jobbade 80% på fyra dagar, medan jag gör det på fem. Alltså jag jobbar vanligtvis 8 timmar fyra dagar i veckan med en ledig dag. Den lediga dagen hade hon fått för sig jag lyfte föräldrapenning på vilket jag INTE gör. Så till slut fick hon ihop det och jag ska få ut pengar på tisdag. Skönt de inte krånglade mer, är jäkligt stressande att veta de är mästare på att krångla för sjukskrivna.

Nä, nu väntar bingen på mig! Suss gött.
Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar