måndag 29 oktober 2012

Många mil..

Ja, i helgen blev det många bil och långa timmar i bilen. Makens ena moster fyllde år och ställde till med kalas. Alltid kul att träffa släkt, men det är såå aptråkigt att de bor så långt bort att det tar längre tid att åka än man hinner ses på en dag.
Mostern och hennes man bor en bondgård (som makens kusin nu driver) med massor med mjölkkor, hästar, hund och katter. Djurtokiga Ida hade vi nog kunnat lämnat någon vecka utan att hon skulle märka vi var borta.. :-) Grynet fick följa med farmor och farfar ned i ladugården och sedan "skällde" hon som en ko resten av den dagen och gårdagen..

Ja, många mil blev det på en dag.. Runt 50 för att precisera lite närmre. Å de tog dryga 7 timmar att köra. Visst, vi hade säkert kunnat stannat över för att slippa köra dem på en och samma dag men håll med om att det är rätt skönt att vakna hemma i sin egen säng och veta man inte har dryga 25 mil framför sig.. Dock måste jag säga Gry var jätteduktig. Lekte och höll låda större delen av resan både dit och hem. På hemvägen var hon dock lite tröttare så det sovpasset blev ungefär dubbelt så långt som det på ditvägen. :-)
Maken fick äran att börja köra men ungefär vid Mullsjö kände jag att nä, nu måste jag nog köra så jag inte blir åksjuk. Att både sitta i baksätet, leka med Gry och vara lite småorolig för väglaget var lite för påfrestande. Vi lämnade en solig och fin hemstad och hann bara köra någon mil innan första snöblasket kom. Men sånt får man ju räkna med då man ska köra så långt, att vädret inte är likadant. Jag körde sedan hela vägen hem också, är ett gissel att bli åksjuk!

Idag har maken, Gry och Ida vinkat av svärföräldrarna som drog iväg på en sex veckor lång semester till Thailand. Tror inte jag behöver säga jag är grymt avis då det idag har öst ned och tempen ligger på knappa 4 grader. Plus att det blåst en hel del.. Önskar dem en skön resa och hoppas vi snart kan få komma i väg till solen vi också. (och den är verkar ju vara väldigt många mil bort den också..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar