fredag 6 december 2013

Pepparkaksyoghurt

Ida älskar julen. Hon älskar ALLT som är så här års, snön, glögg, pepparkakor och julgodiset.. Enda som hon kan riktigt hänge sig åt numera är dock bara snön.. Men jag kom på den (enligt mig själv) genialiska iden att vi ju kan göra egen pepparkaksyoghurt. Hur då tänker du? Jo, vi tar hennes vanliga yoghurt (den naturella) och så tar vi ett kryddmått pepparkakskrydda och knappt en tsk hermesetas och så tar hon sin yoghurt på det sedan. Enligt Ida själv smakar det ÄNNU godare än köpeyoghurten så betyget är ju bra :-) Gäller att tänka till för mig så jag kan erbjuda henne alternativ nu och jag har googlat fram en glögg som jag tänkte testa att göra snart. Det är på Fun light med glöggkryddor.. Får återkomma med betyget om den om nu någon är nyfiken.

Annars går det bra med hennes diabetes just nu. Vi anar en lite ökning av insulinet men om hon nu följer normalkurvan så borde hon snart vara ur remessionsfasen vilket på sätt och vis kan vara skönt även om det bästa vore om hon fick bibehålla den så länge som möjligt..
Ringde till ortopeden igår ang hennes arm då vi ju kommer åka skidor nu när snön kommit och sköterskan sa vi kunde allt åka men det vore ju bra om hon körde med sin ortos… Ida jublade väl inte men när jag sa att alternativet var att inte få åka alls så mjuknade hon lite. Ser fram emot att få röntgat armen igen så vi vet HUR läge är men det blir ju inte förrän i mars tidigast.

Nähä, nu var snart lunchrasten slut så då får jag väl gå och busa med barnen igen. Undrar om någon vill följa med ut och busa i snön…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar