onsdag 9 februari 2011

6+5

Snart sju fullgångna veckor. Vet många anser man inte påverkas av att vara gravid men jag kan bara gratulera dem som inte blir påverkade. Själv är jag konstant trött och ett lätt illamående ligger i strupen. När jag väntade dottern slapp jag kräkningar, vilket jag hoppas på även denna gången men det återstår att se. Har haft vissa dragningar i sidorna och känner i ryggen att det är något på gång. Men som jag sagt till dem som "klagat" på gravidsmärtor mm, det finns många som så gärna skulle byta så jag kommer inte gnälla. (men jag kommer skriva om dem för att folk ska förstå det faktiskt sker förändringar i ens kropp och det är inte alltid det skönaste men man tar sig igenom det med)

Nu har brösten slutat ömma vid minsta beröring vilket är gott då dottern gärna vill vara nära. Förra veckan skrek jag nästan av smärta då hon ville kramas (och då visste vi inte ens om att det var en bebis på g, även om jag anade...)
Maken läser en del på nätet om hur jag kan komma att vara och vi skrattar gott åt vissa saker. Som tex att jag kan skälla ut honom utan att för den skull efteråt veta varför jag gjorde det.. Nåväl, jag kommer nog komma undan med mycket konstigt beteende denna gången då han såg hur jag var sist och att det nu faktiskt står på många sidor det är fullt normalt.

Dottern fick uppmaningen av oss att vänta med att berätta om bebisen tills jag var i vecka 12 men igår kunde hon inte hålla sig. Hon sa flera gånger på väg till skolan igår att det är sååå svårt att vara tyst om en sån världsnyhet och vid matbordet igår eftermiddag erkände hon att hon nog sagt det till en, två tre, sju stycken. Jag förstår henne att det är svårt att vara tyst, jag vill också skrika ut det men vi talade om det igår att OM det nu händer något kan det vara jättejobbigt att förklara det för alla. Dock så är det ju bra att ha kompisar som stöttar en i såna lägen med så vi blev inte arga eller så, bara bad henne hålla sig till dessa som nu visste och försöka att inte säga till fler. "Vad är vitsen med att bli storasyster om man inte får berätta det" sa hon surt men lovade sen att försöka några veckor till.

Funderar på att ringa MVC..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar