måndag 21 februari 2011

Midjan försvunnen?

Trots jag endast fullgått 8 veckor börjar magen komma och i morses upptäckte jag då jag duschade att jag inte har någon midja längre. Kommer bli långa 40 veckor.. Men samtidigt så njuter jag för fulla segel.
Idag ska jag jobba i klädbutiken. Har dragit på mig en tunika jag köpte sist jag jobbade, lustigt köp egentligen. Visste inte om att jag var gravid då men ändå har jag köpt en a-linjeformad tunika med snörning under bysten. Inget jag brukar köpa men.. Kommer bli så fin sen när magen tar form mer på allvar.

Helgen har varit en mardröm annars ut mående hänsyn. Mådde skit redan på fredagen, yr och riktigt illamående. Köpte lite godis som vi skulle ha att mysa med på kvällen men jag fick i mig en endast. Visst, godis är ju bra att undvika men trist när det ledde till att jag fick sitta på toa och allt jag ätit bara rann ur mig. Köpte även med mig en kebab med pommes men den åt jag endast 1/4 utav.. Vilket dock övriga familjen gladdes åt då de fick den som förrätt på kvällen sen.
Lördagen fick jag frukost på sängen för att inte må så illa. Sen behövde maken jobba extra så jag fick köra in honom och dottern tog jag hem till mina föräldrar för lek med kusinen som var där. Försökte äta små mål mellan för att inte börja må illa men då vi kom hem rann allt ur mig igen. Söndagen var inte direkt bättre. Effektiv viktminskning men på fel tillfälle i livet..
Idag mår jag inte riktigt lika illa men är yr, får bli att dricka mycket och småäta även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar