torsdag 10 februari 2011

Ringde MVC

Ringde till MVC igår och fick en tid om några veckor för ett första besök. Sköterskan talade om något som hette KUB test. Det är, om jag förstod det hela rätt, ett test man gör i första hand för att se om det föreligger en sannolikhet att barnet har någon skada. Utvisar provet det så görs, efter övervägande, ett fostervattensprov. Känns skönt att man kan göra ett sånt test före, även om tillförlitligheten inte är 100% så kan jag kanske slappna av liite.

Annars var det inte mycket ny information. Jo, på Facebook fanns det en sida från livsmedelsverket om kostråd till gravida och ammande. Dock kände jag det inte var så seriöst efter en snabb kik. Eller ja, från livsmedelsverkets sida var det det men frågorna var väldigt upp i det blå ibland kände jag. Det kan lätt gå till överdrift när det är lätt att få information på det viset.

Igår somnade jag i tre timmar mitt på dagen. Välbehövligt och supergott. Blir inte möjligt att göra varje dag men de dagar det går kommer jag se till att få vila på. Märkte jag hade mer tålamod med dottern när hon kom hem också så det gynnar nog alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar