torsdag 22 december 2011

3 månader

Ja, idag blir Gry 3 månader! Helt galet måste jag säga det är att tiden gått så fort. Gry firar sin tremånadersdag med att vara förkyld. Hon har en hemsk slemhosta och feber. Men på något vis verkar det inte störa henne nämnvärt för hon smilar och är söt ändå. Visst, hon gråter kanske en aning mer och hon sover mer. Just nu knoppar hon i sitt babygym.. Minns Ida ofta somnade på samma ställe så det är tydligen gott att sova där.
Insåg häromdagen att hon hon(Gry alltså) nu börjar sträcka sig medvetet mot leksaker mm. Och igår när jag bara skulle gå och hämta minifomen så rullade hon runt i soffan. (tur jag bullat upp med kuddar runt så hon inte ramlade ned) Svärfar är så fascinerad över hur hon länge nu vänt blicken mot vart röster kommer ifrån och hur hon följer tex pappa med blicken när han kommer och går förbi henne på golvet.
Hon har nu några nätter somnat på egen hand i sin säng. VI ligger visserligen bredvid i våran säng och pratar med henne och ibland får vi ta upp henne för att avbryta en gråtspiral men att hon redan somnar själv tycker jag är underbart! Ja, nu somnade hon ju själv i babygymmet som sagt så hon börjar nog förstå att sova är gott.
Jag ska passa på att ta en dusch för jag ska återigen hoppa in och jobba några timmar. Är så glad för att få möjligheten om än det bara gäller 4 timmar. Chefen ville egentligen att jag skulle jobbat både i går 12-18 och idag 12-20 men igår var jag ju sjuk (vilket jag egentligen är idag med..) samt att Ida hade avslutning på skolgården igår. Och längre pass än 4 timmar fixar jag inte ännu.
Nähä, dusch var det. Ha en riktigt skön dan före dan före dopparedan på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar