måndag 19 december 2011

Hoppade in

I fredags fick jag ett sms av min chef i klädbutiken. Hon frågade om jag var intresserad av att jobba några timmar på söndag. 4 timmar och med handels avtal innebär det 8 timmars lön. Tack gärna svarade jag (efter att ha pratat med maken lite snabbt) Och precis som i augusti var det superkul att gå in. Lite förvirrat med alla "knappar" att trycka på på pekskärmen. Som många som ammat vet är man ju aningen disträ, så även jag.. ;-)
Skulle amma Grynet innan jag åkte tänkte jag men hon somnade så när jag slutade vid 16 var det med två ömma bröst som längtade efter snuttfian. Och när jag fick se henne då jag kom hem till svärföräldrarna (där maken och barnen var) kände jag hur det rann till. Så mycket tydligen att Gry fick en ganska kraftig retur..
Vi fick middag, lutfisk, och sedan for vi hemåt.
Underbart att få möjligheten att jobba några timmar, härligt att hålla igång skallen med rutinerna. Men givetvis helt underbart att få komma hem och mötas av en leende bebis. (och storasyster och maken med givetvis..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar