måndag 5 december 2011

Sömntuta

*peppar peppar* Ska inte säga hon sover för mycket, absolut inte! Men i morse så blev det nästan så..
Jag vaknade vid 6.45 då Idas klocka ringde på övervåningen. Gry sov vidare så jag vände på mig och gjorde detsamma. 7.15 hörde jag hur Ida satte på adventskalendern på tvn. Gry stökade runt lite i sin säng. Såg hon sparkat av sig täcket så jag la över henne det. Några minuter senare stoppade maken i huvudet i sovrummet för att säga hej då och åka till jobbet. Då hade gumman fått det andra täcket över huvudet. (hon har ett täcke på sig och ett ligger runt henne då jag tycker sängen är så stor för lilla henne) Vek undan det och hon sov vidare. Sedan gick jag upp och på toa, pratade med Ida som gick till skolan och så satte jag mig igen på sängen. Gry sov vidare. Dock så gnydde hon till ibland vilket jag tog som att hon var på väg att vakna, då hon brukar göra så innan hon vaknar. Så höll hon på av och till fram till klockan 9.30! Då tog jag till slut upp henne även om hon inte helt hundra var vaken. Men oj vilken glad unge jag fick upp. :-)

Dock så var mina bröst allt annat än glada.. Från att ha ammat varannan timme första veckan till att nu fått upp produktionen till en god nivå så sover hon över nästan två matpass?! Men!! Jag börjar se ett mönster med sovandet som jag gillar. Ida var ungefär två månader då hon började sova hela nätterna.
Två stycken blöjor med nummer två och två amningstillfällen senare slocknade snäckan igen och har nu sovit i drygt 2,5 timme. Jag ska laga till lite rester till middagen här och sedan ska skruttan få sig ett bad framför kaminen innan det är dags för att börja med kvällsritualerna igen. Känns som vi kanske ska kunna få till sov och matrutiner som funkar för oss alla snart. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar