måndag 26 december 2011

God fortsättning

.. på den lugna julen på er!
Här har vi haft en urmysig jul. Bortsett ifrån bristen på snö (vilket ju alltid är önskvärt att ha just på julen) så har allt varit i det närmaste perfekt. En lugn förmiddag med grötfrukost och strumppakets öppnande. Vid 13-tiden åkte maken och hämtade mina föräldrar och vid 15 kom hans föräldrar. Ungefär samtidigt blev Gry trött och vi (hon och jag) la oss i sängen och hon somnade på någon minut. Jag tassade upp och gick ut i köket där maken, jag och svärfar gjorde klart allt för julbordet, underbart med knytkalas :-) Vi han t.o.m äta i lugn och ro innan Grynet vaknade lagom till avdukningen. Paketöppning och därefter glöggstund så var i princip julafton över. Svärföräldrarna gick hem och vi satt kvar och pratade med mina föräldrar. Inte för någon egentligen var hungrig men på julaftonskvällen äter vi alltid ris ala malta, så även i år. Sedan ammade jag Gry innan jag och Ida körde hem dem till sig. Vi var åter hemma vid 22.30 och lite mys innan vi alla knoppade in. Riktigt lång och skönt lugn jul med andra ord :-)
Gry fick några paket men var lite otrygg med så mycket folk så hon ville mest hänga vid bröstet. Ida fick som vanligt massor med klappar och var väl mest nöjd med sin touch mobil.. Bortskämda unge :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar