måndag 14 maj 2012

1,3 km

Låter inte mycket men när jag sedan säger simning så blir det rätt långt :-) Ja, idag frågade jag en kompis om vi inte skulle ta och träna något och föreslog simning då hennes knä krånglar. Maken frågade hur långt jag tänkte ta och jag sa tja, 400 meter kanske.. Men det blev betydligt längre. Vid 1000 meter tog jag en kort paus för att ta några klunkar vatten och så körde vi 300 meter till. Körde först till 1250 men det låter ju så halvdant så vi fick ta två längder till ;-) Nästa gång siktar vi på 1500 meter. Hoppas bara damerna som skulle simma i bredd eller damen som tog en längd samma tid som vi simmade 4 är där på någon annan tid....

Detta är en av fördelarna med att ha maken hemma, jag kan försöka komma i gång med träningen igen. Håll nu tummarna för att kroppen (läs latmasken) inte bråkar utan att jag kan få komma igång och börja tappa några av dessa onödiga kilon som jag drar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar