lördag 5 maj 2012

24-timmar spaande

Då min käre make jobbar borta vissa veckor och det lämnar mig själv med barnen, höll han med mig om att jag tyckte det inte vore mer än rätt att jag fick åka iväg på spa och bara ha mig själv att tänka på. Så igår for jag tillsammans med mina två goa vänner Anna och Karin iväg på spa. Anna hade fixat med bokningen och jag fixade så vi fick lite "mellanmål" medan Karin fixade vin.
Valet hade fallit på att testa Vann. Jag hade hört både positivt och negativt om det stället men man behöver ju fixa sitt intryck så jag åkte dit med öppet sinne. Och jag måste säga jag blev positivt övertygad.
Vi delade rum alla tre och som ni nog själva förstår var det otroligt mycket fnissande och skrattande mest hela tiden. Vi badade i olika pooler och vid 19 tiden skulle jag och Karin gå på en behandling vi bokat innan i veckan. Karin gick kl 19 och jag 19.20. Under en timme blev vi sedan skrubbade med salt och sockerskrubb, fick duschat av det. Därefter smordes vi in i lera och inplastade och fick handdukar på för att sedan få en urhärlig ansiktsmassage. Riktigt härligt att unna sig en sådan rejäl omgång. Efter fick jag tassat upp på rummet och fixat i ordning mig i expressfart så vi skulle hinna till middagen. En trerätters avnjöts med rött vin och massor med vatten (anledningarna till massa vatten var många men mest för att behandlingen krävde man drack mycket..) Vi åt, skrattade och hade så skönt att bara ha oss själva att tänka på. (även om Karins minsta dotter hade hög feber hemma så fick vi henne att slappna av)
Efter middagen gick vi upp rummet och där hade vi tänkt dricka mer vin men småbarnsmammor som vi är såg jag nästan i kors så det blev till att sminka av sig och krypa ned i bingen. (man behöver ju inte sova bums för man lagt sig...) Mer fnissande och flamsande och så var slutligen de övriga två även i sina sängar. Vi skrattade massor och fönstret både öppnades, stängdes och öppnades igen innan vi väl somnade...
Karin hade för sig hon skulle upp 6.45 för att simma lite innan frukosten men 7.35 låg hon fortfarande kvar i sängen och snusade sött.
En otrolig härlig frukostbuffe mötte oss och tanken var att vi skulle ätit och badat lite till innan utcheckning men tiden gick så fort så vi fick snabbpacka och sedan checka ut och gå och bada efter. Och helt plötsligen var klockan 14.. Då hade vi simmat, badat i olika pooler, bastat både ångbastu och torrbastu och doppat oss i isvak. Ja, ni läste rätt! Jag. Åza. Badade. I. Isvaken! Frivilligt och följde deras tips om att doppa sig 3 gånger..........
Efter vi fått på oss paltorna igen sjönk jag och Anna ned i de sköna fåtöljerna i foajen i väntan på Karin. Vi diskuterade hur vi skulle göra med lunch och valet föll på att äta kvar på Vann och deras lunchbuffe. När vi badat klart, lunchat klart och till slut satt i bilen var klockan redan 16. En sväng in på Torp hann vi med innan vi for hemåt.
24 timmars spaande! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar