torsdag 24 maj 2012

Graven

Idag tog jag med mig Gry för att besöka min VFUplats inför hösten. Då mina morföräldrar ligger begravda ganska nära så parkerade jag bilen där och passade på att besöka dem samtidigt. Min mor hade varit där strax innan med en bukett rosor inför morsdag på söndag och jag hade med mig en bukett med Getrams. Var jättevackert. (om du inte vet hur Getrams ser ut så liknar de lite Liljekonvaljer fast mycket större) Mormor älskade Liljekonvaljer så jag är övertygad om att hon blev glad.

Efter vårt besök vid graven så styrde vi stegen mot förskolan. Vi passerade bvc, där jag gick med Ida hela hennes bvcperiod. Vi gick förbi Idas förskola innan vi flyttade upp till stan. Och vi kom slutligen fram till "min" förskola. Var jättekul att komma in på gården för att mötas av en skock barn som först inte mindes mig men sedan kom ihåg och ville kramas. Vi var där nästan en timme och sedan gick vi tillbaka till bilen, mötte dock en av Idas gamla fröknar och fick ett samtal med henne. Inte utan jag saknar att bo därute, även om jag inte vill bo där igen.

Gry var glad och nöjd hela tiden, ända tills jag började backa ut från parkeringen. Blev till att sjunga Imse vimse tills hon somnade, ca 7 minuter.. Blir många "omtagningar" på så lång tid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar