torsdag 10 maj 2012

När lugnet kom av sig..

Igår kväll så gosade vi i sängen med Ida och skypade med maken innan hon skulle sova. Vi sa godnatt och Gry och jag gick ut till soffan och gosade vidare lite innan det blev dags för vällingen. Jag gjorde en flaska och den slök hon. Vi rapade och satt en stund. Frågade om hon ville ha mer och gjorde sedan en halv flaska till. Även den slök hon och när jag tog upp henne för att rapa efter den fick jag en rejäl kaskadspya över mig. Stackaren kräktes t.o.m ur näsan.. Hann lugna ned henne lite och börja resa mig upp så kom en till. Lite försiktigt frågade jag Ida om hon fortfarande var vaken och det var hon så hon kom ut. Jag fick av mig mina nedspydda kläder, bytt på Grynet och sedan fick Ida lägga sig igen. Gry var pigg och glad, busade en stund innan jag tog henne i famnen och fick henne att somna. Lät henne sova en stund i min famn innan jag la henne. Då insåg jag att jag inte ätit något sedan kl 14, alltså 8 timmar.. Och då tog jag bara lite kyckling, ost och pesto. Först fick jag dock slängt in allt nedspytt i tvättmaskinen, ställt mig i duschen och duscha bort känslan av kräks överallt innan jag tog mig en tallrik yoghurt.

Vi brukar ha väldigt lugna och mysiga kvällar men igår kom lugnet av sig även om jag nog tror Grynet inte uppfattade det mer än att hon kräktes.. Hon sov sedan hela natten så när som att hon vaknade till vid 1.15 men somnade om av sig själv efter att jag klappat henne lite på ryggen och kinden.

Ikväll har vi dock återigen haft en lugn kväll. Bara jag som har en orolig känsla i magen, inte som jag är på g att bli sjuk utan mer att det KAN ju varit magsjuka och det vore tufft att få det nu då maken är borta. Sa åt honom att OM vi nu insjuknar får han hålla sig borta så han inte går miste om Göteborgsvarvet på lördag.
Men som sagt känner jag inte det som det skulle kunna bli något mer men ska strax är det dags att sova. Och som maken sa, vakna till fågelkvitter i morgon och inget mer hänt. *hoppas hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar