söndag 13 maj 2012

Ännu en helg

Snart är även denna helgen slut. *suck* Helgerna går verkligen alltför fort. Så vad har då hänt denna helgen?
Den började med att maken kom hem i fredags vid 17 tiden. Ida, Gry och jag hade handlat mat innan på dagen så vi skulle bara kunna fredagsmysa. Gry vaknade precis innan maken kom hem (inbyggd sensor?) och sedan tog vi en promenad i den hårda blåsten. Väl hemma igen började vi med taco. På något vis hade klockan rusat iväg till att redan vara 19.30.. Vi åt och myste sedan slocknade Grynet i makens famn och sedan skickade vi Ida i säng, min säng då jag skulle få sova i hennes och slippa vakna vid minsta ljud. (vilket ju man gör som förälder..) Sedan satt vi och pratade lite och så blev det även dags för oss att sova. Jag gick upp en våning och somnade ganska omgående. (vaknade dock ett par gånger men men..)
Lördagen var vikt åt makens Göteborgsvarv. Uppladdning med mat och packande för honom medan jag fixade allt vi skulle behöva ha med oss för att kunna umgås med brorsan och hans killar. Sedan stack vi ned och maken släppte av oss vid Biltema där vi mötte brorsan med familj. Sedan gick vi runt lite på Backaplan och vid 14 tiden gick vi och ställde oss för att se loppet lite, i svagt hopp om att lyckas hinna se maken. Dock så lyckades vi med konststycket och jag fick även filmat honom en släng.. :-)
Sedan gick vi en sväng till och så åkte vi hem till brorsans. Efter en promenad hem så var det fix och trix så kom maken dit. Det tog honom 1 timme 37 minuter att ta sig runt i år. Grymt bra tid tycker jag, men han vill komma under 1,35..
Lite mat i magarna och så styrde vi hemåt igen. Tog svängen över 45:an och jag är glad det var ljust då det inte alls är sig likt nånstans längre.. Väl hemma blev det lite plockande och så var den dagen över.

I morse vaknade jag och frågade maken hur han mådde, jodå fick jag till svar och jag måste säga han varit förvånasvärt pigg och frisk efter 2,1 mils löpning igår! Sedan idag fick vi besök av en kompis och hennes dotter. Sedan tog vi och gick ned till mina föräldrar och åt middag med dem. Pappa körde sedan hem oss och så har vi pysslat lite och nu är det alldeles strax dags att börja med nattningen av barnen. Maken spelade in loppet igår från tvn och när vi nu kollade på det så ser vi Ida :-)

Veckan som kommer är som känt en kortvecka. Tyvärr verkar inte vädret bli så värst roligt men skönt att få vara lediga tillsammans. Ska bli skönt att få dela ansvaret med maken om hem och allt kring barnen. Även om jag lyckas hålla allt flytande så är det skönt med någon vuxen vid ens sida. Är grymt imponerad över ensamstående med egen vårdnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar