söndag 15 juli 2012

10 år..

Idag är det 10 år sedan Ida började sin entre. Föga anade jag då vem det var därinne som busat och härjat runt i nio månader. Vem som två veckor före sin planerade födelse satt i säte..
Klockan 5.02 tisdagen den 16 juli 2002 fick vi veta. Världens underbaraste Ida! 16 juli tänker du, det är ju 15:e idag.. Ja, jag vet. Men Ida drog ut ploppen i badbaljan den 15:e. Vilket var tur hon gjorde den dagen och inte dagen innan, den 14:e, för då var vi ute och seglade...

Ja, i morgon blir då min goa Ida 10 år. Helt galet vad tiden gått fort! Men under de här åren har en självständig och bestämd tjej utvecklats. Från att ha varit aningen försiktig har en mer våghalsig tjej tagit sig för mer av livet. Vi har ganska ofta hamnat på kollisionskurs med varandra, vi är väldigt lika på många vis, och nu för tiden är hon tuff i diskussionerna och har ett hetl arsenal med argument när hon vill få sin vilja igenom.

Grattis i förskott min älskade unge! I morgon förväntar du dig nog som vanligt frukost på sängen och lite paket. Tyvärr blir det kanske inga så galna paket som du fått tidigare år, tex skattjakten som ledde fram till din tv eller när mamma och pappa satt tysta medan du öppnade paketen i väntan på att du skulle se din cykel som vi släpat upp på ditt rum. Eller den gången du bara fick ett kort på en kanin. Din min innan du förstod din önskan om husdjur gått i uppfyllelse...
Nä, i morgon blir det inga galna paket men jag tror nog du kommer bli nöjd.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar