lördag 21 juli 2012

Egoistisk och rent ut sagt korkat.

I vår lilla stad pågår just nu en festival och i går spelade Loreen. Hade hemskt gärna gått och sett/lyssnat på henne men då vi ju har lila Grynet så valde jag att vara den som blev hemma med henne medan övriga for iväg och kikade på henne. För aldrig i livet att jag skulle gå dit med henne. Varför inte? Jo, dels är det på tok för hög volym. Alldeles för sent och sedan är det absolut ingen miljö för en så liten krabat sett ur både nykterhetstanken hos andra som var där och mängden folk. Sunda förnuftet enligt mig.Tydligen tänker inte alla så...

När familjen och våra vänner kom hem fick jag höra hur många små bebisar (både i Grys ålder och plus/minus några månader) som varit där. Värsta var sa min kompis var att många stått och haft barnen i famnen helt utan hörselskydd och bland allt folk. Hur f*n tänker folk? Hur lätt är det inte att någon som fått några glas för många råkar komma mot en och kanske med en cigg i näven vifta runt barnet?? Eller som sagt hörseln, vara på en sån konsert utan att skydda hörseln? Jag har själv en hörselnedsättning (inte pga förhögt ljud visserligen) så jag vet smärtan och problematiken det medför.
Nä, medan barnen är så här små, vilket ju är en väldigt kort tid egentligen, så får man sätta sig själv och ens egna behov/önskningar åt sidan ibland. Jag anser det är grymt egoistiskt och rent ut sagt korkat att släpa med sig små barn på såna evenemang. Lika korkat som de dårarna som släpar med sig hundar på söndagskvällen då hela festivalen avslutas med ett jättefyrverkeri..

1 kommentar:

  1. Jo ibland undrar man ju vad det är för fel på folk alltså.
    Det är verkligen korkat:/
    Jag har tinnitus sen 5-6 år tillbaka, en konstant hög signal som tjuter genom huvudet 24/7 och det är inte särskilt skoj.

    SvaraRadera