torsdag 28 februari 2013

En helt vanlig dag..?

Ja, en vanlig dag i slutet på februari. Började med att vakna när makens klocka klämtade för uppgång. Sedan av mig själv vid 7.20 och komma på jag inte hört ifrån Ida. Tjoa på paddan å få ned henne för frukost, allt för att inte väcka Grynet. Ida kom iväg i tid och Gry vaknade kort därefter. Fick syn på att makens barndomsvän fått en liten (??) dotter på morgonen. (skriver frågetecken då flickebarnet var 56 cm lång å vägde nästan 5,3...) Grattis till lyckliga å stolta föräldrarna!!
Frukost med en grym träningsvärk. Gry mer vild än tam och lite skolarbete. Ut en stund för att rasta av henne och just som vi kom in kom maken hem från jobbet. Mer skolarbete och sedan ut till en sjö för mys. Svinkallt så vi for till ett annat, lika kallt men fika och hem igen sedan. Av med utekläderna och på med lite proprare för en öppen visning dit mor och far ska flytta i höst. Fortfarande en byggarbetsplats men två lägenheter i ordning för att visas. Vita målade väggar och ganska opersonligt. Inte samma planlösning som mor å far ska ha.. Men vi ska nog få ordning där med ;)
Hem till mor å far igen och börja gå igenom lådor om det är något jag vill ha. Upp på mitt gamla rum och gå igenom lådor i garderober.. Blir inte lätt i vår men mycket kul hittades. Sedan hem och äntligen få lite mat i magen. Ooops klockan var visst 19.30.. Nåväl, barn i säng och lite tv innan sängen.

Låter som en rätt vanlig dag va? Fullt ös och ändå hann jag inte hälften av vad jag tänkt mig :-/
God natt, i morgon väntar juvelerna mig vid 8 för lite skolarbete. Blir nog bra det med :-)

Här ser ni något av allt jag hittade, nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar