onsdag 20 februari 2013

Fu*k you cancer!!

Varför finns alla dessa jävla sjukdomar?!  Jag blir så ledsen och känner en sådan maktlöshet att jag blir knockad. Jag har förlorat bekanta, släktingar och goda vänner i cancer. För några ynka veckor sedan kämpade min mosters man för sitt liv då han fick en hjärtinfarkt. I helgen skrev en kompis att hennes svärfar fick en hjärnblödning och inom några timmar var han borta. I går berättade min mor att min gudmor drabbats av cancer i tarmen.
Jag blir så ledsen. Så trött. Och så rädd att jag mår illa. Ingen går säker. Alla kan drabbas. Cancer smittar inte men insjuknar en drabbas många. Och många berörs.
Det är lätt att tappa gnistan när man läser och hör om allt elände. Liksom whats the point om det ändå ska gå åt helvete sedan?
Men i mitt fall nu så har jag två underbara barn som gör livet mer än värt att leva. En make som jag kanske inte riktigt förtjänar (eller jo, det gör jag visst men han är så perfekt för mig att jag ibland måste nypa mig i armen för att förstå det är på riktigt) och snart är jag klar med min utbildning till världens mest givande och bästa yrke. Så jag säger bara FU*K YOU CANCER!!

Kära goa gudmor, du finns i mina tankar och jag förstår att inget varit som vanligt. Önskar du fanns närmre så jag kunde vara hos dig, men kom ihåg - jag är vid din sida i tanken. Kram!!

1 kommentar: