fredag 1 februari 2013

Riktig fredagskänsla

Ja, då var det fredag. Å idag har jag jobbat på "min" förskola. Var sååå kul att träffa barnen igen, och kan man bli annat än lycklig när det kommer två juveler och kastar sig om halsen på en innan man ens fått av sig ytterkläderna? Jag ska sitta vid ditt bord Åza! Jag vill med!! Såå underbart! Och dagen försvann i ett huj! Jag gjorde experiment med dem, rockade loss till Duran och Mollan samt gjorde fågelholkar av gamla mjölkpaket. Å det innan vi gick ut vid 10.30. :-)

Det är även så kul att möta föräldrarna när de hämtar sina juveler och de alla lyser upp när de ser mig och frågar hur jag mår mm. En mamma sa idag att hon tycker det är synd min utbildning snart är till ända, "då kommer du ju inte vara kvar här längre.." Värmer djupt in i hjärtat måste jag säga!

Att gå in och jobba en fredag var ett smart drag kände jag i bilen hem, nu har jag den där ljuvliga fredagskänslan och det ska bli mysigt att strax tända i kaminen och göra lite lyxigare mat ihop med familjen. Eller ja, delar av den i varje fall. Ida har åkt till sin "syster" för tjejkväll så henne ser jag inte förrän i morgonlunch. Men sedan ska tjejerna sova hos farmor och farfar så jag och maken blir helt allena i morgonkväll.. Kommer kännas såå konstigt!

Men jag vill önska dig som läser en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar