onsdag 13 februari 2013

Morgonstund har guld i mund..

*gääsp*
Vad är det med vår lilla gosgumma tro?? Hon som mer eller mindre hela sitt liv sovit gott fram till 7, 8, 9 och någon gång även 9,30? Nä, nu har hon börjat vakna runt 06, vardag som helg. Alltså, det är bra inför förskolestarten men den är ju månader bort!
Men går man upp 6,30 så har man ju både hunnit få ren bölja, klivit ur sin pyjamas och hunnit ätit frukost när klockan är 7,30. Och det är ju rätt bra för då får storasyster sällskap och idag blev det gröt även till henne. Men mamma (som ju är förkyld och skulle vilja sova mer) är halvdöd vid 10,30.. Och mellan det att Ida gick till nu har vi hunnit läsa böcker, göra koja, klippa naglarna, kört en diskmaskin, plockat ut alla leksaker och städat in dem igen, tänt i kaminen och jagat mamma som sedan fick jaga tillbaka för att få på strumpor då vi skulle gå ut. Och så har vi då varit ute där vi skottat, lekt i lekstugan, åkt pulka, gungat, åkt rutschkana och gått en promenad. Vi träffade även på grannen som vi samtalade med lite, det ju inte hör till vanligheterna så här års att man träffas..

Nu ser Grynet på tubbisarna och jag har pluggat. Strax ska jag göra lunch för i eftermiddag ska vi iväg och klippa oss (inte jag dock då jag ju klippte mig i januari) och innan dess måste vi ju hunnit vila middag.
Så, ha en fin onsdag på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar